WIADOMOŚCI

Przedstawiciele FIA wizytowali w Teksasie
Przedstawiciele FIA wizytowali w Teksasie
Przedstawiciele mającego powrócić do kalendarza F1 GP USA, potwierdzili że Nick Craw, prezydent Senatu FIA, odwiedził Austin, aby przyjrzeć się planom i postępom prac budowanego specjalnie pod organizację wyścigu Formuły 1 toru w Teksasie.
2025-baner-f1-dziel-pasje-v2.jpg
Tor w Austin, Teksas, USA

Formuła 1 ma powrócić do Ameryki Północnej w sezonie 2012, pięć lat po ostatnim wyścigu F1 na legendarnym torze w Indianapolis.

„To będzie wspaniały obiekt” mówił Craw po wizycie w Austin. „Ten tor ma kilka najbardziej interesujących, ekscytujących i różnych cech zaczerpniętych z innych świetnych torów na całym świecie. Zebrał się tutaj bardzo mocny zespół. Sądzę, że to bardzo dobry plan i bardzo solidny model biznesowy. Poprzeczka została postawiano bardzo wysoko.”

Według załączonego planu, budowany przez Hermanna Tilke tor ma posiadać długość około 5472 metrów i składać się z 20 zakrętów. Pętla będzie pokonywana przez kierowców w kierunku przeciwnym do wskazówek zegara.

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

36 KOMENTARZY
avatar
kam39

02.11.2010 11:59

0

jeśli tak będzie wyglądał w ostateczności to mi się nawet podoba


avatar
koal007

02.11.2010 12:00

0

Amerykanie inwestują. Pewno więc takie zespoły jak Lotus i HRT zostaną w F1. Trzeba się pokazywać przed własną publiką. A torek niezły. Zwłaszcza ta prosta pod górkę. Ciekawe rozwiązanie.


avatar
kam39

02.11.2010 12:04

0

ale tak przyglądając się dokładnie to tor będzie zróżnicowany pod względem poziomów porównując pierwszy zakręt i odcinek pomiędzy przedostatnim i ostatnim zakrętem


avatar
Gosu

02.11.2010 12:10

0

Tor był już przez nas komentowany i ogólnie panuje zadowolenie z jego projektu. Ten tor kopia fragmentów z klasyków, dlatego powinno być bardzo interesująco.


avatar
cyk

02.11.2010 12:39

0

Strasznie mi się podoba ten tor. Wreszcie coś nowego będzie interesujące a różnice w poziomie wysokosci powinny pomóc. Będzie ciekawie


avatar
lechu55

02.11.2010 12:50

0

Tor wygląda ciekawie i mysle, ze rzoegranie GP F1 na tym obiekcie to bardzo dobry pomysł.


avatar
lechu55

02.11.2010 12:50

0

*rozegranie


avatar
blent86

02.11.2010 12:59

0

będzie gdzie wyprzedzać


avatar
Sasilton

02.11.2010 13:01

0

start pod górkę?


avatar
konradosf1

02.11.2010 13:19

0

tilke lubi tory w kierunku przeciwnym do ruchu wskazówek zegara. Start pod górke to świetne rozwíązanie. Tylko żeby zdążyli...


avatar
Uuk

02.11.2010 13:31

0

Czekam na drobne poprawki by H.Tilke


avatar
jurcek

02.11.2010 13:47

0

Jaki start pod górke? ludzie... Ta prosta się KOŃCZY wzniesieniem tylko...


avatar
mariusz199734

02.11.2010 15:24

0

taki poprawny zadnej barsziej wymagającej rzeczy dla kierowców


avatar
sebek119

02.11.2010 15:25

0

ja nie wiem gdzie wy widzicie niby miejsca do wyprzedzania


avatar
Konik_mekr

02.11.2010 15:57

0

Projekt wygląda dość ciekawie, szkoda tylko, że zakręty są 'inspirowane' już istniejącymi, a nie czymś zupełnie nowym. dlaczego nikt (czyt. Tilke) nie zrobi np. zakrętu o 360 stopni, schodzącego stromo w dół? To by była frajda dla kierowców i widzów;)


avatar
xorus

02.11.2010 15:57

0

Wolałbym aby ruch był zgodnie ze wskazówkami zegara...


avatar
rafekf1

02.11.2010 16:53

0

Według mnie najlepsze miejsce do wyprzedzania to zakręt nr. 12, ten kończący prostą opadającą lekko w dół. Może jeszcze zakręt 19 będzie się nadawał o ile poprzesadzający go łuk składający się zakrętów 17 i 18 będzie szybkim łukiem. Jeśli chodzi o pierwszy zakręt na końcu prostej start-meta, to trudno mi powiedzieć czy kierowcy będą wstanie tam atakować biorąc pod uwagę kąt nachylenia toru w miejscu dochamowania. Tak mi się przynajmniej wydaje.


avatar
Ray

02.11.2010 17:04

0

Sprawdzianem dla tego toru bedzie czy bedą na nim organizowane inne ważne wyścigi np Indy Racing czy tez American Le Mans... (zostańmy przy seriach amerykańskich :)


avatar
Jacu

02.11.2010 17:12

0

Konfiguracja wygląda ciekawie a sam H. Tilke zapowiada odejście od swojej dotychczasowej szmiry. Ponoć często go hamowano z wyobraźnią - wymogami narzucanymi odgórnie, a jego ideałem jest słynne Nordschleife - szkoda że nigdzie do tej pory tego nie było widać :P. Jednak tu zapowiada więcej ducha klasyki, w co po części jestem wstanie uwierzyć po dość udanym obiekcie w Korei. Prawda jest jednak taka, że jako takie zdanie o obiekcie będzie można sobie wyrobić dopiero po pierwszej przejażdżce - chociażby na jakimś dobrym modzie w RFactorze ;))), a nie na podstawie tego uproszczonego schematu.


avatar
lukasz1

02.11.2010 17:14

0

Każdy tor powinien być oryginalny inny. Poza tym chciałbym żeby chociaż jeden tor był skonstruowany tak żeby w ustawieniach nie było żadnych kompromisów, żeby f1 mogła pokazać 100% w każdym sektorze, a nie po 80% z uwagi na kompromisy. Jak narazie najciekawszym z torów które mają byc wybudowane jest tor w Indiach. Różnica wysokości i fajne zakręty. To jest to.


avatar
krzysiek000

02.11.2010 17:27

0

4. Gosu Raczej mi bardziej ten tor przypomina Abu Dhabi niż "stare klasyki" ;)


avatar
rKubica-fan

02.11.2010 19:05

0

ten tor wygląda jak odwrócony A1 Ring


avatar
Gosu

02.11.2010 19:05

0

21. krzysiek000 to stary zmień dilera i okulistę ^_^


avatar
tasm.dis

02.11.2010 19:32

0

czy już niema innych ludzi projektujących tory ? QWA nie mam nic przeciwko Tilke ale wszystko buduje tylko on.


avatar
mckarmi2

02.11.2010 20:08

0

Ja tu widzę połączenie Spa, Interlagos i Monaco...nawet moze byc ciekawie :) zazwyczaj do pomysłów Pana Tilke odnosiłem sie sceptycznie, ale ten mi sie nawet podoba :) pozdrawiam.


avatar
konradosf1

02.11.2010 20:47

0

troche nakręcił pan Tilke. Mi to przypomina po części imole a1 i monaco taka dziwna mieszanka


avatar
Leito100

02.11.2010 20:51

0

od t10 do t12 przypomina mi imole :D


avatar
konradosf1

02.11.2010 20:53

0

@24 nadworny projektant Berniego. W sumie czemu nie miałby dalej projektować. Tak swoją drogą czy to nie jest tak że wygrywają projekty na podstawie konkursu


avatar
konradosf1

02.11.2010 20:54

0

@27 otóż to


avatar
fullbzikaaa

02.11.2010 21:21

0

Tor nie wygląda na lepszy czy gorszy od obecnych. Jest taki sam jak większość torów. 3/4 toru szybkie sekwencje (proste i łagodne zakrzywienia). 1/4 wolne sekwencje (ostre zakręty) i gwałtowne hamowanie. Wyprzedzeń między najlepszymi raczej mało będzie. Większość szybkich odcinków przebiega na zjeździe ze wzniesienia. Dlatego kolejne 2 sezony z bolidami F1, będą jeździły również bryczki. One nawet na zjeździe są powolne i łatwe do wyprzedzania. Widowisko musi być. A to, że syrenkę wyprzedza mercedes, to już mało istotne jest. Grunt, że wiara się cieszy i pasjonuje. A kasa leci i leci. To jest wyższa kultura, żeby za chałturę oferowaną w większości, kasę bić i to jaką? Ten tor zupełnie to potwierdza. Ameryka uratuje F1? Wątpię szczerze. No chyba, że Ameryce przez czas jakiś będzie to po drodze.


avatar
Ray

02.11.2010 22:34

0

to szukanie podobieństw do innych torów przypomina mi patrzenie w chmury i szukanie psów, kotów czy smoków :) Mi np ten tor wygląda jak krzyżówka Road Atlanta z Singapore Street Circuit :) co do projektów Tilke to jego tory w większości nikomu nie słuzą poza f1 i seriom towarzyszącym np. GP2 które odbywają się w ten sam weekend, to cos mówi chyba...


avatar
Marti

03.11.2010 00:21

0

Wierzyć się nie chce, że projektantem tego arcyciekawego toru jest Tilke :)


avatar
skidmarks

03.11.2010 08:15

0

Musza byc nowe tory i nowe państwa. Bo i inaczej idaca i tak w jakimś nie do konca zrozumiałym kierunku Formula 1 stanie się nudna.


avatar
fezuj

03.11.2010 08:24

0

Napatrzyliście się już na ten piękny projekt? bo ja tak i jak wszystkim mi też się podoba, ale szkoda że projekt jest piękny i tylko projektem pozostanie. Ja w GP USA nie wierzę.


avatar
MateuszF1

03.11.2010 15:16

0

Jak dla mnie tor przypomina mi Hocenhaim, nie podoba mi się z tego powodu;p


avatar
krzysiek000

03.11.2010 17:31

0

23. Gosu Ty też powinieneś coś zmienić, skoro uważasz mnie za ślepego ćpuna...


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu