Przedstawiciele mającego powrócić do kalendarza F1 GP USA, potwierdzili że Nick Craw, prezydent Senatu FIA, odwiedził Austin, aby przyjrzeć się planom i postępom prac budowanego specjalnie pod organizację wyścigu Formuły 1 toru w Teksasie.

Formuła 1 ma powrócić do Ameryki Północnej w sezonie 2012, pięć lat po ostatnim wyścigu F1 na legendarnym torze w Indianapolis.
„To będzie wspaniały obiekt” mówił Craw po wizycie w Austin. „Ten tor ma kilka najbardziej interesujących, ekscytujących i różnych cech zaczerpniętych z innych świetnych torów na całym świecie. Zebrał się tutaj bardzo mocny zespół. Sądzę, że to bardzo dobry plan i bardzo solidny model biznesowy. Poprzeczka została postawiano bardzo wysoko.”
Według załączonego planu, budowany przez Hermanna Tilke tor ma posiadać długość około 5472 metrów i składać się z 20 zakrętów. Pętla będzie pokonywana przez kierowców w kierunku przeciwnym do wskazówek zegara.
02.11.2010 11:59
0
jeśli tak będzie wyglądał w ostateczności to mi się nawet podoba
02.11.2010 12:00
0
Amerykanie inwestują. Pewno więc takie zespoły jak Lotus i HRT zostaną w F1. Trzeba się pokazywać przed własną publiką. A torek niezły. Zwłaszcza ta prosta pod górkę. Ciekawe rozwiązanie.
02.11.2010 12:04
0
ale tak przyglądając się dokładnie to tor będzie zróżnicowany pod względem poziomów porównując pierwszy zakręt i odcinek pomiędzy przedostatnim i ostatnim zakrętem
02.11.2010 12:10
0
Tor był już przez nas komentowany i ogólnie panuje zadowolenie z jego projektu. Ten tor kopia fragmentów z klasyków, dlatego powinno być bardzo interesująco.
02.11.2010 12:39
0
Strasznie mi się podoba ten tor. Wreszcie coś nowego będzie interesujące a różnice w poziomie wysokosci powinny pomóc. Będzie ciekawie
02.11.2010 12:50
0
Tor wygląda ciekawie i mysle, ze rzoegranie GP F1 na tym obiekcie to bardzo dobry pomysł.
02.11.2010 12:50
0
*rozegranie
02.11.2010 12:59
0
będzie gdzie wyprzedzać
02.11.2010 13:01
0
start pod górkę?
02.11.2010 13:19
0
tilke lubi tory w kierunku przeciwnym do ruchu wskazówek zegara. Start pod górke to świetne rozwíązanie. Tylko żeby zdążyli...
02.11.2010 13:31
0
Czekam na drobne poprawki by H.Tilke
02.11.2010 13:47
0
Jaki start pod górke? ludzie... Ta prosta się KOŃCZY wzniesieniem tylko...
02.11.2010 15:24
0
taki poprawny zadnej barsziej wymagającej rzeczy dla kierowców
02.11.2010 15:25
0
ja nie wiem gdzie wy widzicie niby miejsca do wyprzedzania
02.11.2010 15:57
0
Projekt wygląda dość ciekawie, szkoda tylko, że zakręty są 'inspirowane' już istniejącymi, a nie czymś zupełnie nowym. dlaczego nikt (czyt. Tilke) nie zrobi np. zakrętu o 360 stopni, schodzącego stromo w dół? To by była frajda dla kierowców i widzów;)
02.11.2010 15:57
0
Wolałbym aby ruch był zgodnie ze wskazówkami zegara...
02.11.2010 16:53
0
Według mnie najlepsze miejsce do wyprzedzania to zakręt nr. 12, ten kończący prostą opadającą lekko w dół. Może jeszcze zakręt 19 będzie się nadawał o ile poprzesadzający go łuk składający się zakrętów 17 i 18 będzie szybkim łukiem. Jeśli chodzi o pierwszy zakręt na końcu prostej start-meta, to trudno mi powiedzieć czy kierowcy będą wstanie tam atakować biorąc pod uwagę kąt nachylenia toru w miejscu dochamowania. Tak mi się przynajmniej wydaje.
02.11.2010 17:04
0
Sprawdzianem dla tego toru bedzie czy bedą na nim organizowane inne ważne wyścigi np Indy Racing czy tez American Le Mans... (zostańmy przy seriach amerykańskich :)
02.11.2010 17:12
0
Konfiguracja wygląda ciekawie a sam H. Tilke zapowiada odejście od swojej dotychczasowej szmiry. Ponoć często go hamowano z wyobraźnią - wymogami narzucanymi odgórnie, a jego ideałem jest słynne Nordschleife - szkoda że nigdzie do tej pory tego nie było widać :P. Jednak tu zapowiada więcej ducha klasyki, w co po części jestem wstanie uwierzyć po dość udanym obiekcie w Korei. Prawda jest jednak taka, że jako takie zdanie o obiekcie będzie można sobie wyrobić dopiero po pierwszej przejażdżce - chociażby na jakimś dobrym modzie w RFactorze ;))), a nie na podstawie tego uproszczonego schematu.
02.11.2010 17:14
0
Każdy tor powinien być oryginalny inny. Poza tym chciałbym żeby chociaż jeden tor był skonstruowany tak żeby w ustawieniach nie było żadnych kompromisów, żeby f1 mogła pokazać 100% w każdym sektorze, a nie po 80% z uwagi na kompromisy. Jak narazie najciekawszym z torów które mają byc wybudowane jest tor w Indiach. Różnica wysokości i fajne zakręty. To jest to.
02.11.2010 17:27
0
4. Gosu Raczej mi bardziej ten tor przypomina Abu Dhabi niż "stare klasyki" ;)
02.11.2010 19:05
0
ten tor wygląda jak odwrócony A1 Ring
02.11.2010 19:05
0
21. krzysiek000 to stary zmień dilera i okulistę ^_^
02.11.2010 19:32
0
czy już niema innych ludzi projektujących tory ? QWA nie mam nic przeciwko Tilke ale wszystko buduje tylko on.
02.11.2010 20:08
0
Ja tu widzę połączenie Spa, Interlagos i Monaco...nawet moze byc ciekawie :) zazwyczaj do pomysłów Pana Tilke odnosiłem sie sceptycznie, ale ten mi sie nawet podoba :) pozdrawiam.
02.11.2010 20:47
0
troche nakręcił pan Tilke. Mi to przypomina po części imole a1 i monaco taka dziwna mieszanka
02.11.2010 20:51
0
od t10 do t12 przypomina mi imole :D
02.11.2010 20:53
0
@24 nadworny projektant Berniego. W sumie czemu nie miałby dalej projektować. Tak swoją drogą czy to nie jest tak że wygrywają projekty na podstawie konkursu
02.11.2010 20:54
0
@27 otóż to
02.11.2010 21:21
0
Tor nie wygląda na lepszy czy gorszy od obecnych. Jest taki sam jak większość torów. 3/4 toru szybkie sekwencje (proste i łagodne zakrzywienia). 1/4 wolne sekwencje (ostre zakręty) i gwałtowne hamowanie. Wyprzedzeń między najlepszymi raczej mało będzie. Większość szybkich odcinków przebiega na zjeździe ze wzniesienia. Dlatego kolejne 2 sezony z bolidami F1, będą jeździły również bryczki. One nawet na zjeździe są powolne i łatwe do wyprzedzania. Widowisko musi być. A to, że syrenkę wyprzedza mercedes, to już mało istotne jest. Grunt, że wiara się cieszy i pasjonuje. A kasa leci i leci. To jest wyższa kultura, żeby za chałturę oferowaną w większości, kasę bić i to jaką? Ten tor zupełnie to potwierdza. Ameryka uratuje F1? Wątpię szczerze. No chyba, że Ameryce przez czas jakiś będzie to po drodze.
02.11.2010 22:34
0
to szukanie podobieństw do innych torów przypomina mi patrzenie w chmury i szukanie psów, kotów czy smoków :) Mi np ten tor wygląda jak krzyżówka Road Atlanta z Singapore Street Circuit :) co do projektów Tilke to jego tory w większości nikomu nie słuzą poza f1 i seriom towarzyszącym np. GP2 które odbywają się w ten sam weekend, to cos mówi chyba...
03.11.2010 00:21
0
Wierzyć się nie chce, że projektantem tego arcyciekawego toru jest Tilke :)
03.11.2010 08:15
0
Musza byc nowe tory i nowe państwa. Bo i inaczej idaca i tak w jakimś nie do konca zrozumiałym kierunku Formula 1 stanie się nudna.
03.11.2010 08:24
0
Napatrzyliście się już na ten piękny projekt? bo ja tak i jak wszystkim mi też się podoba, ale szkoda że projekt jest piękny i tylko projektem pozostanie. Ja w GP USA nie wierzę.
03.11.2010 15:16
0
Jak dla mnie tor przypomina mi Hocenhaim, nie podoba mi się z tego powodu;p
03.11.2010 17:31
0
23. Gosu Ty też powinieneś coś zmienić, skoro uważasz mnie za ślepego ćpuna...
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
zarejestruj się